Indbydelse besigtigelsestur til Branäs, Sverige 10. ‐ 12. marts 2024, med mulighed for forlængelse til 14. marts

Category: Alpin, For Skiklubberne, Freestyle-ski, Langrend, Nyheder, Snowboard, Telemark

Kære Skiklubber

Branäsgruppen AB inviterer, med lidt kort varsel alle skiklubber, under Danmarks Skiforbund til besigtigelse af skidestination Branäs i Sverige.

Destinationen er kåret som den mest børnevenlige destination i Sverige 13 år i træk, og i 2021 valgt som året skidestination af den svenske Skianlægs Organisation, SLAO.

Branäs er kendetegnet ved et meget effektivt liftsystem, overnatninger af højkvalitet og enkelt transport til og fra destinationen.

For at kunne danne sig et indtryk af destinationen inviterer Branäsgruppen til destinationsbesigtigelse, med følgende program:

10. marts kl. ??:??: Ankomst i løbet af dagen, mulighed for skiløb ved ankomst.
Kl. 19:00: Overnatning Branäs Lodge Fælles middag i restauranten
11. marts kl. 09:00: Start piste rundvisning
Kl. 12:00: Fælles frokost i Branäs Lodge og møde med Branäsgruppe
Kl. 13:00: Fortsat destinationsbesigelse herunder hotel/lejligheds gennemgang på Branäs Berget
Eftermiddags pause på Toppstugan Afterski
Kl. 15:00: Afsluttende møde med dialog om mulighederne, økonomi etc. Afslutningsmiddag
Kl. 16:30:
Kl. 18:00:
Kl. 19:30:
12. – 14. marts Kl. ??:??: Mulighed for individuel ski, med overnatning og liftkort betalt af Branäsgruppen

Praktik: Måltider, ophold og liftkort dækkes af Branäsgruppen AB & Danmarks Skiforbund

Transport: Individuel transport for egen regning.

Destinations fakta:

• Højder: 152‐567 m.o.h.
  • Pister i alt: 34 stk. (Grønne: 11 Blå: 10 Røde: 8 Sorte: 2)
  • Lifter: 27 stk.
  • Langrendsspor: 28 km

Afstande:
København – Branäs: 701 km Gøteborg – Branäs: 388 km Oslo – Branäs: 198 km

Se mere her: https://www.branas.se/

Tilmeldingsfrist:

Senest d. 4. marts 2024 til Kenneth Bøggild på: kb@skiforbund.dk, med fulde navn, telefon nr., e‐mail skiklub, funktion i skiklubben.

Inkluderet i ”prisen”:
Ophold, liftkort og de skitserede pauser/møder og måltider etc..

Ikke med i prisen:
Transport til og fra Danmark, evt. skileje og morgenmad.

Forsikringer:
Alle deltagere er dækket af den kollektive idrætsrejseforsikring

Under opholdet vil der være mulighed for at booke rejseaftaler med destinationen for sæson 2025.

Med håb om at mange skiklubber vil deltage i turen, og derved se på en mulig ny klubdestination ser vi frem til en spændende og indholdsrig besigtigelsestur, samt muligheden for at drøfte andre skisportsemner af fælles interesse.

Hent invitationen her (pdf): Besigtigelsestur_klubber_branäs_2024

Kenneth Bøggild & Mikael Elford