Så er det tid for ansøgning om oprettelse af FIS kode for nye atleter

Posted by: Kenneth Bøggild
Category: Uncategorized

FIS har åbnet for oprettelse af FIS koder til atleter som skal til at køre internationale FIS løb

Atleter som har planer om at skulle køre international løb i den kommende sæson, skal derfor nu ansøge om oprettelse af FIS kode.

Det er kun atleter som ved at de vil køre FIS løb som skal ansøge om FIS kode.

Der skal søges om oprettelse af FIS kode inden 25. juni 2024. Oprettelse kan ske senere, men vil blive pålagt et gebyr som DSkiF skal betale til FIS.

FIS koder oprettet inden 25. juni 2024 vil blive dækket af DSkiF

For at kunne oprette FIS kode skal vi bruge følgende information:

• Fulde navn
  • Køn
  • Disciplin (Alpint, langrend, freestyle, snowbord, Telemark)
  • Fødselsdato og år
  • Medlemsklub

For at koden er gyldig skal der underskrives en løber deklaration. OBS. For løbere under 18 år skal også forældre eller hverve underskrive dokumentet. Deklaration kan findes her, og skal medsendes udfyldt og underskrevet ved ansøgning om en FIS kode.

Løber deklarationen kan hentes her (klik på download udfor “Athletes declaration”):

Ansøgning/anmodning om oprettelse af FIS kode skal sendes til IKC: tilmeldingfis@skiforbund.dk

For alle atleter som har en aktiv FIS kode vil den være aktiv, hvis der er kørt løb i sæson 2023/24. For de løbere med FIS kode, som ikke har kørt internationale løb i 2023/24 vil få deaktiveret FIS koden. Hvis en løber på et senere tidspunkt skal køre løb, så kan FIS koden genaktiveres, ved henvendelse til mail tilmeldingfis@skiforbund.dk