Åbne spor og pister i Danmark

På denne side vil du kunne se, hvor i Danmark der er åbne langrendsspor og alpine løjper.

En gang imellem falder der nok sne i Danmark til at vi kan stå på ski. På denne side vil du kunne se, hvor i Danmark det er muligt der er åbne langrendsspor og alpine løjper. Det kan være at der er nogle steder endnu ikke er trukket spor.

Nogle golfklubber tillader langrend på deres områder når der er sne nok (min. 10 cm), men kontakt for en sikkerheds skyld altid golfklubben inden du løber ind på deres område. På kortet længere nede kan du se de golfklubber der tillader langrend samt hvor der ellers bliver trukket spor rundt omkring i Danmark.

Følg desuden med i de forskellige Facebook sider og grupper, som hele tiden bliver opdateret med løjpestatus.

Langrend Danmark
Københavns Skiklubs Langrendsløjper
Langrend Vensyssel
Skispor i Jelling
Find løjpekortet her
Snemeldinget Fyn – Langrend, kælk og sneleg
Naturstyrelsen

Naturstyresen – Skiløjper Storstrøm
Naturstyrelsen Himmerland

Naturstyrelsen har lavet en side med en guide over 10 udvalgte steder hvor der trækkes langrendsspor. Sporguiden.

Roskilde Skiklub har skibakken Hedeland Skicenter

Bornholms Skivenner  som har til formål er at udnytte mulighederne og skabe de bedste betingelser for skiløb i den smukke og unikke bornholmske natur har både en skibakke og en langrendsløjpe.

Skiklubberne opdaterer også hvor der er spor på deres Facebook sider.

Følg Odense Skiklub Odense Kommune har lavet et løjpekort over Elmelund Skov hent det her loejpekort-Elmelund-Skov
Følg Holte Ski

Der skal lyde en stor tak til alle de frivillige der gør det muligt for os at komme på ski i Danmark. Så meder du en ude i naturen der er ved at preppe spor og pister, så giv dem lige et klap på skulderen og sig tak.

Ved du der er trukket spor et sted, så send dit tip til ls@skiforbund.dk

Find en skiklub i nærheden af dig

Se hvilke aktiviteter der er i skiklubnerne her