Festen fortsætter til de alpine Danmarksmesterskaber 2024

Posted by: Kenneth Bøggild
Category: Alpin, Forside slider, Nyheder, Uncategorized

På Alpin DM-uge fjerdedag var det tid til at finde de helt lange ski frem. Portene var sat med stor afstand, for nu skulle forbundsmesterskaberne i Super-G køres.

Mere end 75 løbere havde tilmeldt sig konkurrencen, hvad er deltager rekord i nyere tid.

Deltager var for de yngste U14, op til +50. Uanset alder blev løberne sendt ned igennem den samme bane.

Og hvilken herlig bane, til dagens konkurrencer var banen sat knap så åbent som det officielle DIF-FIS hvor banen var sat efter international standard, dog var der fortsat sektorer af banen hvor farten var høj, og enkelte steder fik løberne luft under skiene.

Først i banen var de yngst løbere, det var tydeligt at der var respekt for disciplinen og den høje fart. Efter de yngste løbere var det de mere rutinerede kræfter som satte skispidserne mod dalen, og her stod det klart at den grundige besigtigelse, og de to test løb havde givet løberne mod og selvtillid til at give slip i den hurtige hårde bane.

Der blev bare trykket igennem og kørt lige på kanten af det mulige, så herligt at se uanset alder så blev der givet maksimalt gas igennem hele banen.

I målområdet var der en fest i gang, og alle løberne blev modtaget af et brøl fra de mange tilskuere. Også stævnets hovedsponsor, og forbundets samarbejdspartner Steep and Deep sikre den gode stemning, ved at der til i dag var sat en playliste som lige flyttede os op i det aktuelle årtusinde, efter de foregående dage hvor playlisten var at den lidt mere modne slags.

Så tung bas vælte ud over målområdet, og de entusiasmetilskuere. Stemningen steg yderligere da Steep and Deep annoncerede lodtrækningspræmier umiddelbart før præmieoverrækkelsen. Og hvilken herlig gaveregn ramte løberne.

Alpin DM 2024 fortsætter torsdag 21. marts 2024 med afvikling af konkurrencerne i Storslalom. Det bliver ugens suverænt største konkurrence, med mere end 170 startende løbere. Det bliver en fest.

Se resultater fra dagens SG konkurrence her…

Se billeder fra dagens konkurrence her..