Rekordstort deltagerfelt til DM i freestyle-ski og snowboard i påsken 2023

Category: Freestyle-ski, Konkurrence, Nyheder, Snowboard

Der bliver sat deltagerrekord, når de officielle Danmarksmesterskaber i freeski og snowboard bliver afviklet i franske Avoriaz i påsken. 120 deltager på tværs af køn og alder, når der konkurreres i Big Air og Slopestyle.

Der er lagt op til et brag af en Freestyle Festival, når hele Danmarks freestyle-miljø mødes til et sandt påskerabalder spækket med uformelle sessions, officielle mesterskaber og seriøs hygge.

For tredje år i træk lægger franske Avoriaz snowpark, rails og pister til de officielle Danmarksmesterskaber i freeski og snowboard. Arrangementet løber af stablen over hele påskeugen, men DM-konkurrencerne bliver afviklet onsdag den 5. april (Slopestyle) og torsdag den 6. april (Big Air).

Hele begivenheden bliver varetaget af Danmarks Skiforbund og frivillige kræfter fra de danske skiklubber i samarbejde med Avoriaz, Sunweb, The Place samt en række trofaste aktører fra Danmarks pulserende ski- og snowboardmiljø.

– Traditionen tro gør vi alt, hvad vi kan for at forkæle deltagere og tilskuere med velassorterede snowparks badet i spring snow og et ugeprogram med noget for en hver smag. Og med et rekordstort deltagerfelt på 120 tilmeldte og yderligere mange hundrede medrejsende tilskuere kan vi godt garantere en fantastisk oplevelse for alle, siger Nikolaj Vang, fra Danmarks Skiforbund, som står bag arrangementet.

Alle kan være med
I de officielle danske mesterskaber i Slopestyle og Big Air konkurreres der på henholdsvis ski og snowboard i kategorierne senior, junior og kids. Banerne er designet med en bred variation af sværhedsgrader, så man kan deltage uanset om man er helt grøn freestyle-entusiast eller hardcore eliteløber med drømme om X Games-deltagelse.

Ugen igennem vil der være mulighed for at træne på banerne ligesom der også man også kan deltage i diverse hygge-sessions snowparken. Vanen tro vil der også være de særlige Kari Traa-sessions, hvor dygtige kvinder lærer fra sig af freestyle-tricks.

– Vi vil virkelig gerne have flere piger og kvinder til at prøve kræfter med snowparken – både på ski og snowboard. De her særlige, uforpligtende sessions med ekstra stort fokus på piger og kvinder faciliterer en blød og inspirerende introduktion til freestylemiljøet og sporten, og derfor holder vi selvfølgelig fast i konceptet, som har været en succes de foregående år, siger Nikolaj Vang

Se programmet I Facebook gruppen Freestyle DM 2023 – Ski & Snowboard

Du kan læse mere om DM i freeski og snowboard her: https://skiforbund.dk/events/freestyle-dm-2023-ski-snowboard/

For yderligere information om arrangementet kontakt Nikolaj Vang på nsv@dskif.dk eller