Sneen er faldet – på ski i Danmark!

Category: For Skiklubberne, Forside slider, Nyheder

Måske kan du ikke komme på arbejde eller arbejder hjemme på grund af sne Så er der mulighed for at komme ud og stå på ski. Mange skiklubber i Danmark trækker langrendsspor og vi vil løbende opdatere når vi får besked om at der er trukket spor.

Sidst der var sne i Danmark, blev der trukket spor forskellige steder i Danmark:

Københavns Skiklub langrendsløjper trak spor i Gribskov ved Hestefolden (Kragerup station er et godt udgangspunkt). De meddeler, at der er 10-20 cm sne og at de vil forsøge at trække spor i eftermiddag. Man er dog lidt bekymret for at sneen smelter på grund af den varme jord. hold øje med Facebook gruppen for status opdateringer https://www.facebook.com/groups/362648771231756/

Rold Skov Skiklub trak løjpe i Rold Skov. Aarhus Skiklub trak spor på Aarhus Golfklubs område. Ruten blev afmærket med røde pinde som man skal holde sig indenfor. Odense Skiklub trak spor i Elmelund Skov.

Nogle golfklubber tillader langrend på deres områder når der er sne nok (min. 10 cm), men kontakt for en sikkerheds skyld altid golfklubben inden du løber ind på deres område. På dette kort længere nede kan du se de golfklubber der tillader langrend samt hvor der ellers bliver trukket spor rundt omkring i Danmark.

Følg desuden med i de forskellige Facebook sider og grupper, som hele tiden bliver opdateret med løjpestatus.

Langrend Danmark
Københavns Skiklubs Langrendsløjper
Langrend Vensyssel
Skispor i Jelling Find løjpekortet her
Snemeldinget Fyn – Langrend, kælk og sneleg
Naturstyrelsen
Naturstyresen – Skiløjper Storstrøm

Roskilde Skiklub har skibakken Hedeland Skicenter

Bornholms Skivenner  som har til formål er at udnytte mulighederne og skabe de bedste betingelser for skiløb i den smukke og unikke bornholmske natur har både en skibakke og en langrendsløjpe: Langrend i Almindingen og Skibakken

Derudover er der

Skiklubberne opdaterer også hvor der er spor på deres Facebook sider.

Følg Odense Skiklub Odense Kommune har lavet et løjpekort over Elmelund Skov hent det her loejpekort-Elmelund-Skov
Følg Holte Ski

Ved du der er trukket spor et sted, så send dit tip til ls@skiforbund.dk

For de der elsker alpint skiløb så er der skibakken CopenHill i København. Book skitider på CopenHill. Her kan man også vandre til toppen af bjerget og nyde den fantastiske udsigt med en var kop kakao fra den udendørs café.

Derudover kan man dyrke alpint ski på Skibakken HedelandMols Bjerge og Skibakken på Bornholm og mange andre steder i landet.

Der skal lyde en stor tak til alle de frivillige der gør det muligt for os at komme på ski i Danmark. Så meder du en ude i naturen der er ved at preppe spor og pister, så giv dem lige et klap på skulderen og sig tak.

Find en skiklub i nærheden af dig

Se hvilke aktiviteter der er i skiklubnerne her

OBS billederne er fra sidst der faldt sne i Danmark