Procedure ved ansøgning om FIS licens

Category: Alpin, Freestyle-ski, Langrend, Nyheder, Rulleski, Snowboard, Telemark, Uncategorized

For at kunne stille til start i internationale konkurrencer skal man have en FIS licens.

Det er gratis at få en FIS licens, men man skal være helt sikker på at man stiller til start i internationale konkurrencer da udgiften for oprettelse og gebyr for vedligeholdelsen af licensen betales af Danmarks Skiforbund.

For at opnå en FIS licens skal man:

1. Helt sikker på at man ønsker at stille til start i internationale konkurrencer.
  2. Være medlem af en forening under Danmarks Skiforbund.
  3. Man skal have en vis alder før man kan søge om en FIS licens.
    1. For alpint skiløb gælder det at man kan søge om licens i det år man fylder 16 år.
    2. For langrend gælder det at man kan søge om licens i det år man fylder 15 år.
    3. For freestyle ski og snowboard gælder det at man kan søge om licens i det år man fylder 13 år.
  4. Man skal udfylde og indsende nedenstående Athletes declaration.

AthletesDeclaration-English

Ansøgningen indsendes til ls(at)skiforbund.dk senest 31. august