Nyt fra Den Danske Vasafond

Category: Nyheder

Fondens formål er på vegne af Danmarks Skiforbund at give forbundets medlemmer mulighed for deltagelse i Vasaloppet og andre langrendsløb samt at varetage uddelingen af midler til aktiviteter, der har til formål at (i prioriteret rækkefølge)

• Fremme interessen for danskeres deltagelse i Vasaloppet. Det kan være – men ikke begrænset til – foredrag, træning og instruktion eller oplysning om skisport og motion.
  • Fremme interessen for danskeres deltagelse i andre internationale langrendsløb
  • Støtte og motivere ungdommen i Danmark til at dyrke en af de nordiske skidiscipliner. Det kan være gennem tilskud til trænings- og instruktions-arrangementer eller relevant udstyr.
  • Initiativer, der har til formål at fremme interessen for de nordiske ski discipliner og rulleski i Danmark

Ansøgere skal være en skiklub eller medlemmer, der er tilknyttet en skiklub under Danmarks Skiforbund. Ansøgninger stiles til fondens formand.

Der kan søges om midler fra Fonden kontinuerligt over hele året.

Projekter der har opnået midler fra fonden er forpligtiget til at aflægge regnskab for de tildelte midler og aflevere en evaluering, hvis ledelsen finder det påkrævet.  Evalueringen kan Fonden vælge at offentliggøre.

Der kan ikke søges om støtte til projekter, der er afholdt, eller driftstilskud.

Ledelsen i den Danske Vasa fond er:

Gert Olsen (formand), Holte Ski
Nikolaj Salomon Vang,  Danmarks Skiforbund