Instruktør kursus: BSI1 langrend 4 dages kursus, uge 49 – Skeikampen Norge

Instruktør kursus: BSI1 langrend

4 dages kursus, uge 49 – Skeikampen Norge

Målgruppe og Formål

Kurset er målrettet langrends/rulleskiløbere, der gerne vil undervise begyndere og letøvede på ski.

Det er en fordel hvis man har bestået ”klubinstruktør rulleski”, men dette kursus kan også tages efterfølgende (1+2 dages moduler i Danmark). Tages dette kursus alene, bliver du ”klubinstruktør langrend”

Kurset henvender sig også til langrendsløbere, der har anden langrends-uddannelse og/eller solid pædagogisk erfaring som fx efterskole- eller højskolelærer (du kan evt få merit for dette)

På dette kursus bliver der både arbejdet med egenfærdighed og rollen som instruktør – herunder engagering af eleverne, øvelses-forløb, analyse af elevernes løb, valg af målrettede øvelser mm. Der er fokus på, hvordan man kan facilitere motiverende og målrettede træningsforløb på kortere eller længere ture.

• Elev målgruppe: Du bliver i stand at introducere og lave øvelser til et antal ”gear” (teknikformer) for let øvede og øvede langrendsløbere
  • Beståelseskrav
    • Vise let genkendelige øvebilleder for et antal teknikker (”gear”) – med sikker balance på et ben:
      • Klassisk: Stagning, Diagonal og dbl. stavisæt m. fraspark
      • Skøjt: Skøjt uden stave, En-takt og to-takt

(klassisk og skøjt bestås hver for sig)

• Genkende basale uhensigtsmæssigheder hos eleverne og vælge øvelser ud fra det
  • Teoretisk forståelse og udstyrs forståelse

Tid og sted

Skeikampen, Norge. Torsdag d. 7. december (ankomst onsdag) – søndag d 10. december (uge 49), 2023

Program – Du får flere oplysninger, når kurset nærmer sig

Praktik

Turen arrangeres i samarbejde med Københavns skiklub, som afholder en forlænget weekendtur. Vi bor i hytter og turen arrangeres som ”kør-selv” eller mulighed for fælles bustransfer fra Gardamoen lufthavn. Se mere om den praktiske tur her: Klubmodul.dk – Nem klubadministration (ks-ski.dk)

Pris:

Danmarks skiforbund støtter dette initiativ, således at du kun betaler kr. 500 for selve kurset samt dit ophold – dvs. totalt 2.200 Kr. (plus evt leje af sengetøj kr 220). Hertil kommer 100 kr hvis du ikke allerede har DDS medlemskab.

Bustransport fra Gardermoen koster 700 kr/retur

Tilmelding på dette link (eller på DDS’ hjemmeside): https://dendanskeskiskole.dk/kursus/kalender/1714

Deltagerne laver selv mad. Der er en fin butik i Skeikampen og kursen er i vores favør. (Det er formentlig også muligt at spise på cafe eller det nærliggende hotel, men det siges at være dyrt)

Yderligere info kan fås hos Henrik S. Jensen fra DDS.  (Mobil: 5136 8233, mail hschnell@outlook.dk )