Forsamlingspåbuddet på maks. 50 personer forlænget til 31. oktober.

Category: Discipliner, For Skiklubberne, Nyheder

På pressemødet her til eftermiddag forlængede myndighederne forsamlingspåbuddet til den 31. oktober. Men fortvivl ikke:

Vi kan stadig dyrke vores idræt – vi skal bare passe ekstra godt på hinanden.
I kan sagtens fortsætte med at træne, faktisk så anbefaler DIF, at vi fastholder vores træninger, stævner og konkurrencer. Vi skal bare overholde de krav og retningslinjer der er. Vi skal have øget fokus på hygiejne og afstand. Og hvis det er muligt så flyt aktiviteterne udendørs.

Kommunikationen med jeres medlemmer er utrolig vigtig. I bør udtrykkeligt informere medlemmerne om jeres tiltag for at sikre at træningen kan foregå på en sikker og tryg måde. I bør desuden opfordre medlemmerne til, hvis man føler man sig sløj eller har mistanke om, at man muligvis er smittet, så bliver man hjemme fra træning og konkurrence. Forsøg at holde kommunikationen i en glad og positiv tone. Vi kan træne forudsætningerne for træningen er bare lidt anderledes end de plejer at være. Men det kan også være en god ting at vi må tænke ud af boksen.

Vi er godt klar over at det kræver ekstra ressourcer af jer for tiden. Men med en ekstra indsat kan det være vi kan fastholde vores medlemmer.

Skiforbundet har lavet et COVID-19 afsnit på hjemmesiden https://skiforbund.dk/covid-19/ her har vi samlet vejledninger og link til myndighedernes hjemmesider.

Læs DSkiFs seneste opdatering her COVID-19 opdatering 7. oktober 2020

Skulle det ske, at der opstår smitte i klubben bør  klubben have en handleplan klar. Skiforbundet har lavet en bredskabsplan for COVID-19 smitte som I er velkomne til at tilpasse til jeres klub.