Danmarks Skiforbunds formand Anna Harboe Falkenberg valgt ind i Danmarks Idrætsforbunds bestyrelse

Posted by: Lene Svanebjerg
Category: Generel info, Nyheder

Stort tillykke med valget til Anna.

På Danmarks Idrætsforbunds årsmøde lørdag den 29. april 2023 var der kamp om stemmerne i forbindelse med valget til DIFs bestyrelse hvor Anna Harboe Falkenberg var indstillet som kandidat. Der var fem kandidater til tre bestyrelsesposter:

DIF’s bestyrelse (tre pladser)
Rikke Rønholt
Genopstiller, indstillet af Dansk Atletik

Kenneth Plummer
Genopstiller, indstillet af Dansk Squash Forbund

Leif Meitilberg
Indstillet af Dansk Sportsdykker Forbund, Dans Danmark, Dansk Kickboxing Forbund, Dansk Fægte-Forbund, Dansk Dart Union, Dansk Pétanque Forbund og Dansk Softball Forbund

Karsten Madsen
Indstillet af Dansk Håndboldforbund

Anna Harboe Falkenberg
Indstillet af Danmarks Skiforbund

Tore Vilhelmsen
Indstillet af Parasport Danmark

De to andre kandidater der udover Anna blev valgt ind i bestyrelsen, er Rikke Rønholt og Kenneth Plummer der begge blev genvalgt.

Anna gik til valg på, at hun vil arbejde for et endnu bedre og tættere samarbejde mellem DIF, specialforbundene og klubberne. Anna bringer blandt andet sin faglighed inden for brand strategi og kommunikation ind i bestyrelsen samt erfaring inden for strategisk arbejde, som handler om at forstå den verden man agerer i, opstille strategiske målsætninger og finde den rigtige retning til at nå dem, vil kunne bidrage til det langsigtede arbejde med visioner for idrætten som hun ser, kan være meget nyttig.

Læs mere om Danmarks Idrætsforbunds årsmøde her