DM logo

Oktober-nyhedsbrev DM Langrend

Velkommen til sæsonens første Nyhedsbrev

Der er nu lidt over 3 måner til DM langrend 2019 gennemføres. Som de mange tidligere år med udgangspunkt fra Kvitåvatn Fjeldstue med udsigt over den majestætiske Gaustatoppen.

Deltagere
I skrivende stund er der på 53 tilmeldte, 8 børn, 12 ungdom og 33 voksne, fordelt på deltagere fra hele landet, samt 3 fra Grønland, men der er plads til mange flere, og vi glæder os til at se dig og medbring gerne en ven eller 2.

Tilmeldingen er åben frem til d. 25. januar, 2 dage før starten går på årets første konkurrence, men for at opnå den store rabat skal tilmeldingen være sket inden d. 13. januar.

Ungdoms/børnetræning
Som de tidligere år vil der være masser aktiviteter for de unge og yngste. Vi håber igen i år at Caroline Ryge Carlsen og hendes super-team kommer og laver en masse sjov leg og træning på skiene for børn og unge, men intet er sikkert endnu.  Dertil kommer de andre sjove aktiviteter, som natløb (så medbring pandelampe) og måske en lækkerbisken ved bålet et sted på området.

Ophold
Kvitåvatn fjeldstue er desværre allerede tæt på at være fuldt booket, men der findes en aftale med højfjeldshotellet, hvor man kan opnå en lign. rabat, dette fås ved at kontakte fjeldstuen og få en rabatkode med 20% rabat til bestilling på Højfjeldshotellet.

I tillæg kan der forhåndsreservere forplejning på fjeldstuen med 15% rabat, således man også kan deltage i den sociale del.

Derudover er der nu oprettet en Facebook gruppe til koordinering af overnatning og transport, så har du overnatning, men ved du har en sengeplads i overskud, som du gerne vil tilbyde, så udbyd det her, https://www.facebook.com/groups/515791125561533/

Transport
Transporten til Kvitåvaten er langt nemmest med bil, men igen i år er der mulighed for at anvende den miljørigtige løsning, nemlig bussen fra Holte, som kører d. 25. januar kl. 19 og er retur i Holte om morgenen d. 3. februar. Tilmelding til bustransporten sker i forbindelse med tilmelding til konkurrencerne.

Udover den arrangerede bus fra Holte er det muligt at anvende offentlige transportmidler fra Oslo lufthavn, vejledning hertil er beskrevet på Kvitåvatn hjemmeside https://www.kvitaavatn.no/kontakt/#reisebeskrivelse.

Der er mange flere forslag/input til transport på vores DM langrends hjemmeside http://www.dmlangrend.dk/rejse-ophold

Øvrig information om DM langrend:

DM langrends officielle hjemmeside

DM langrend Facebookside

DM langrend transport og overnatning Facebookside

Vi glæder os til at se jer!

Stævneledelsen for DM Langrend 2019

Anne Boye-Møller, Gert Olsen, Johan MacLassen