OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den 18. marts mødte 170 børn mellem 4-14 år, op på Vallåsen sammen med deres forældre, til en dag med gratis undervisning af Skiklubben Hareskov’s 20 instruktører. Desuden havde Vallåsen leveret gratis liftkort og gratis udstyr til alle børnene. Da solen så også skinnede fra en skyfri himmel og temperaturen lå lige omkring frysepunktet, ja så var det svært ikke at smile sig gennem dagen.

Arrangementet var et fælles projekt mellem Skiklubben Hareskov, Vallåsen Skiarena, og Danmarks Skiforbund, og var en del af FIS SnowKidz projektet. Et projekt under det internationale skiforbund (FIS), hvis formål det er at få flere børn introduceret til skiløbets glæder.

Dagen på Vallåsen, den 18. marts kunne netop dette. Introducere børnene til skiløbets glæder. Takket være 20 veloplagte instruktører fra Skiklubben Hareskov, fremragende vejr og et skianlæg som bare fungerer. Det var en fantastisk dag i det svenske.

Vallåsen holder åbent til ind i påskeugen, så det er bare at komme afsted til sæsonens sidste skitur.