Kaffemøder om skiforbundets talent- og elitestrategi

Århus

marts 13, 2019 - marts 13, 2019 06:00 PM - 09:00 PM

Save event to calendar

Asger Fischer Mølgaard, Skiforbundets bestyrelse
Lykke Mulvad Jepsen, Skiforbundets bestyrelse
Marie Louise Andreassen, formand for Dansk Freestyle og Freeride Center
Ole Norling Mathiassen, formand for Alpint kraftcenter
Tue Rømer, Eliteatlet og repræsentant for langrend
Søren Skaastrup Frydendal, Team Talent og Elite i Danmarks Idrætsforbund

Som en del af processen henimod en ny og bæredygtig talent- og elitestrategi inviterer vi til kaffemøder for alle interesserede i skiklubberne, som ønsker at give input og deltage i dialogen.

Møderne afholdes:
11. marts kl. 18.00 i Idrættens Hus
13. marts kl. 18.00 i Århus (sted annonceres senere)

På møderne ønsker vi at diskutere helt konkrete spørgsmål, som vil tage i udgangspunkt i følgende:
• Hvordan får vi skabt de bedste miljøer og rammer, hvor de unge får muligheder for at udvikle og forfølge sit talent?
• Hvordan får vi skabt kritisk masse – til at skabe de sociale, sportsfaglige og økonomiske rammer til dette?
• Hvordan håndterer vi de forskellige transitionsfaser?
o Mister vi for mange ved overgangen fra folkeskolealder til gymnasiealder
o Mister vi for mange ved overgangen fra gymnasiealder til studie/job perioden?
o Mister vi for mange, inden vi når dertil?
• Tør vi tænke ambitiøst – som atleter, trænere, klubber og forbund?

Der vil blive serveret let forplejning på møderne.
Tilmelding sker på mail til Henrik Oksholm på: klub@skiforbund.dk senest 7. marts.

Danmarks Skiforbund

Invitation til kaffemøder om skiforbundets talent- og elitestrategi for den kommende periode Som en del af skiforbundets nye 4-årige strategiaftale med Danmarks Idrætsforbund, skal der udarbejdes en ny talent- og elitestrategi. Til at løse denne opgave er der nedsat en arbejdsgruppe, som består af følgende personer: Asger Fischer Mølgaard, Skiforbundets bestyrelse Lykke Mulvad Jepsen, Skiforbundets…