De Alpine Forbundsmesterskaber i Trysil

marts 20, 2024 - marts 22, 2024

Holdledermøde og udlevering af startnumre for Forbundsmesterskaberne:

Foregår dagen før de enkelte konkurrencer tid og sted vil fremgå af tidsplan der udsendes senest 1 uge før første konkurrence. Eftertilmeldinger, som senest kan ske ved holdledermødets start (for alle konkurrencer), vil få tildelt numre bagerst i pågældende startgruppe, såfremt der er ledige numre, ellers vil startnummer tildeles bagerst i konkurrencen. Alle numre udleveres til holdledere på mødet. Der kan som udgangspunkt ikke uddeles startnumre til selve løbet.

Det er i år Trysil Race Academy (TRA) der står for den praktiske afvikling af Danmarks- og Forbundsmesterskaberne, og som skal levere mandskab til konkurrencerne.

Aftaler om forløbere indgås på holdledermødet.

Aldersklasser (1. juli – 30. juni) ved Forbundbundsmesterskaberne (FM):

Alder 2023/24 Klassebetegnelse  Klassebetegnelse Fødselsår sæson 23/24
U 8 år Piger 8 Drenge 8 2016 eller senere
U10 år Piger 10 Drenge 10 2015 – 2014
U12 år Piger U12 Drenge U12 2013 – 2012
U14 år/K1 Piger U14 Drenge U14 2011 – 2010
U16 år/K2 Piger U16 Drenge U16 2009 – 2008
U18 år/J1 Junior Piger U18 Junior Drenge U18 2007 – 2006
U21 år/J2 Junior Piger U21 Junior Drenge U21 2005 – 2003
22-30 år Senior Damer Senior Herrer 2002 – 1994
31 år + Veteran Damer 31+ 1993 eller tidligere
31 – 45 år Veteran Herrer 31+ 1993 – 1979
46 år + Veteran Herrer 46+ 1978 eller tidligere

Tilmelding til konkurrencerne:

Tilmelding til DM/FIS-NC sker som vanligt ved FIS-løb.

Tilmelding til Forbundsmesterskaberne skal ske klubvis via udsendte tilmeldingsskema.

Pris for seniorer og veteraner (FM):                                   DKK 240,- (Storslalom og slalom)

Pris for seniorer og veteraner (FM):                                   DKK 280,- (Super-G)

Danmarks Skiforbund yder tilskud til startgebyret for ungdommen. Priserne er herefter for alle løbere på 20 år og derunder:

Pris for juniorer (FM):                                                        DKK 120,- (Storslalom og slalom)

Pris for juniorer (FM):                                                        DKK 140,- (Super-G)

Tidsfristen for rettidig tilmelding er 14. marts 2024. Framelding inden tilmeldingsfristens udløb er gratis. Framelding og efter tilmelding efter fristens udløb koster kr. 50 og kan kun foretages for hele konkurrencen. Tilmeldingsarkene sendes til Søren Bank: sb@hareski.dk Husk at udfylde LøberID, som kan findes på resultatlister fra tidligere konkurrencer. Tilmeldingsfrist er 14. marts

Program:

DM (FIS) Søndag d. 17. marts SG (L+M) Middag
Mandag d. 18. marts GS (L+M) Formiddag
Tirsdag d. 19. marts SL (L+M) Formiddag
FM Onsdag d. 20. marts SG-træning Formiddag
Onsdag d. 20. marts SG Middag
Torsdag d. 21. marts GS Formiddag
Fredag d. 22. marts SL Formiddag
Fredag d. 22. marts PSL Aften

Præmieoverrækkelse for de enkelte konkurrencer foregår om eftermiddagen efter konkurrencernes afholdelse.

Danmarksmesterskaberne (FIS/NC-løb)

I dagene søndag d. 17. til tirsdag d. 19. marts køres der officielt DM, der igen i år afvikles som FIS-NC løb, se FIS-kalenderen for mere information: www.fis-ski.com/Alpint DM

Der afholdes Team Captains Meeting dagen forud for hver konkurrence, indkaldes særskilt.

Bestilling af indkvartering, liftkort og træning

Det er muligt at booke direkte www.skistar.com eller tage kontakt til info@skisportdanmark.dk, som kan sætte jer i kontakt med klubber der allerede har en tur, som I evt. kan købe/booke jer ind på.

Gruppebestillinger (klubvis) af liftkort kan gøres via info@skisportdanmark.dk min.14 dage før – hvor der gives en grupperabat. Bestillingen skal indeholde oplysninger om fornavn, efternavn, fødselsdato, mobil, e-mail, startdato (første dag på ski), slutdato (sidste dag på ski) – derudover oplysning om klub, faktura-adresse og e-mail for den samlede gruppebestilling for klubben. Disse oplysninger deles med Skistar og turlederne fra klubberne. Individuelle bestillinger gøres direkte ved www.skistar.com

Træningsbaner:

Bestilles hos Nicolai Østerbye Madsen: nicolai.madsen.dk@gmail.com

Sæsonkort kan bestilles klubvis via Carsten Wexel: crw@hareski.dk

Det er til enhver tid klubledernes ansvar at holde sig orienteret om programændringer.

Særlige regler ved FM

Alle deltagere skal bære hjelm under konkurrencerne, i Super-G/SG skal hjelmen være med hårde øre, dette anbefales også i storslalom/GS, særligt for rutinerede løbere der kører med stor fart.

Det anbefales at køre med rygskjold til konkurrencerne

I Super-G/SG skal der køres på egnede ski, dvs. at SL-ski ikke må bruges. Juryen forbeholder sig retten til, at nægte løbere, hvis skimæssige evner eller udstyr ikke egner sig til disciplinen, at stille til start. Derudover er det obligatorisk at deltage i SG-træningen forud for konkurrencen.

Kontakter

Banebestilling, Nicolai Ø. Madsen: nicolai.madsen.dk@gmail.com

Lift- og sæsonkort (bestilles klubvis), Carsten Wexel: crw@hareski.dk

Tilmeldinger (klubvis) og løbssekretariat, Søren Bank: sb@hareski.dk