Ny formand for Alpin Kraftcenter Danmark

Category: Alpin, For Skiklubberne, Nyheder

På den ekstraordinære generalforsamling den 2. februar blev Jacob Struve Nielsen, Aarhus Skiklub valgt som formand for Alpin Kraftcenter Danmark.

Præsentation Ny formand AKD:

Jacob Struve Nielsen Medlem af Aarhus Skiklub

Tidligere med i trænerudvalg, konkurrenceudvalg og u16 løber koordinator.

Turleder på adskillige ture for Aarhus Skiklub

Selv uddannet alpin træner SATU 2 i den svenske og den danske basic race coach

Har selv  datteren Mai Holgaard Nielsen som kører FIS på 3. år. Så kender til de forskellige dele af forløbet som skiløber igennem de forskellige segmenter

Til daglig: Højskolelærer ved Idrætshøjskolen Aarhus gennem 20 år. Har siddet en årrække som lærerrådsformand og der også deltaget i bestyrelsesarbejdet.

Har været elitetræner inden for Håndbold

Min tilgang til det at være formand for AKD er, at vi skal gøre så meget vi kan for atleterne – med de midler vi har. Vi skal også forsøge at forøge disse midler, da økonomien er den væsentligste begrænsende faktor for de alpine skiløbere.

Ambitionen for de næste år, er at vi bliver gode til at være ude i god tid med udtagelseskriterier og støtteordninger og pakketilbud. Samt at vi får en generelt god og positiv fremadrettet stemning i hele skimiljøet, hvor vi alle forsøger, at arbejde sammen for et endnu højere niveau på vores løbere.

Vi har konkret inddelt bestyrelsen i fokus områder, hvor vi hver især er ansvarlige i forhold til at drive eller bistå forskellige set ups og udvalg. Vi vil forsøge at inddrage folk/forældre fra miljøet i det daglige arbejde inden for de forskellige områder. Det vil også sige, at hvis man har spørgsmål eller ideer til de forskellige områder – så henvender man sig til den ansvarlige for området. Man skal altså ikke gå igennem en klub repræsentant i bestyrelsen, hvilket jo også kun er muligt – hvis man har et bestyrelsesmedlem fra sin klub, hvilket alle klubber ikke har pt.

Områderne, som naturligvis kan ændre sig over tid eller der kan komme flere til ser på nuværende tidspunkt ud som følger:

Udvalg – arbejds- & fokusgruppe Bestyrelsesrepræsentant
Event og konkurrenceudvalg Mikael Bartroff  (transition fra Carsten)
U14/U16 atleter – TRA Agreement Carsten Wexel (transition fra Simon)
U12 atleter – SkiSportDanmark Rikke Holm Simonsen (transition fra Carsten)
Kommunikationsudvalg Simon Preisler
Sponser og tøjudvalg Mikael Bartroff og Carsten Wexel
Udtagelses og støtteordningsudvalg Erling Veidal
FIS-atleter Jacob Struve Nielsen
Kontakt til sportslig koordinator Jacob Struve Nielsen
Tovholder ift udtagelseskriterier Jacob Struve Nielsen (Udvalg: Ole Mathiassen og Mads Vinther
Vedtægter Mikael Bartroff