Endnu en herlig dag i Trysil til DM-ugen, dagens konkurrencer var Forbundsmesterskaberne i Super-G

Posted by: Kenneth Bøggild
Category: Alpin, Nyheder, Uncategorized

Efter tre hektiske dage med afvikling af kombineret FIS løb og DIF-DM, afvikles Forbundsmesterskaberne i alpin skiløb over de kommende tre dage.

Dagens konkurrencer stod på Super-G. Banen var sat på samme piste som det internationale FIS løb, så det var en gruppe spændte løbere som fra morgenstunden inspicerede banen. Dagens Super-G bane var sat af SkisportDanmarks tilknyttede træner Nicolai Ø. Madsen.

Nicolai havde valgt at sætte en rytmiske bane, knap så åben som gårsdagens FIS/DIF-DM Super-G banen, dette for at noget af farten blev taget ud af løbet.

Inden hoved løbet var der testløb for alle U14 løberne, så de kunne prøve banen inden afviklingen af konkurrencen.

I mål området var der musik og speak, ved Steep and Deep. Udover musik og speak stod de også for herlig stemning, ved at der undervejs i løbet blev udloddet fine gaver til løberne.

Løbet blev afviklet under de mest gunstige betingelser. 10 – 12 graders frost, høj sol og vindstille. Det kunne knap blive bedre.

DM-ugen forsætter indtil lørdag 1. april. I morgen fredag 31. marts afvikles storslalom konkurrencer for alle aldre.

Se de samlede resultater her:

Se billeder fra dagens konkurrencer her: