COVID-19 opdatering- genåbning af indendørsidrætten

Category: For Skiklubberne, Generel info, Nyheder

Første etape af indendørsidrætten åbner den 21. april

Planen for genåbning af indendørsidrætten sker i følgende tre etaper:

Den 21. april åbnes for indendørs idræt i organiseret regi for børn og unge under 18 år uden krav om coronapas. Hvilke sportsgrene, der er omfattet, og hvilke smitteforebyggende tiltag, der skal tages, er endnu ikke klarlagt. Det skal i den kommende tid forhandles af aftalepartierne på baggrund af et fagligt oplæg fra myndighederne.

Den 6. maj åbnes indendørs idræt for voksne over 18 år med coronapas. Her skal der ligeledes forhandles om, hvilke sportsgrene der er omfattet, og hvilke smitteforebyggende tiltag der skal tages.

• Den 21. maj åbnes med coronapas de resterende idræts-, fritids- og foreningsaktiviteter, som ikke er åbnet i de forrige faser. Derudover nedsættes der en hurtigt arbejdende ekspertgruppe, som sammen med relevante myndigheder medio april skal komme med forslag til, hvordan eksempelvis større idrætsarrangementer kan afvikles forsvarligt, og hvordan der kan komme tilskuere tilbage til sport.

Læs mere her COVID-19 opdatering – genåbning af indendørsidrætten

Rammeaftale om plan for genåbning af Danmark april 2021