COVID-19 opdatering 24. marts 2020

Category: Generel info, Nyheder

Kære klub

Forlængelse af tiltag mod COVID-19 i Danmark

Regeringen forlænger seneste tiltag mod spredning af COVID-19 til og med 2. påskedag, 13. april 2020.

Regeringen og myndighederne har som led i indsatsen mod spredning af COVID-19 i Danmark taget en række generelle tiltag med henblik på at nedbringe antallet af sociale kontakter, sikre behørig afstand mellem danskerne og øge effekten af social afstand.

De iværksatte initiativer forlænges indtil videre til og med 2. påskedag, ligesom danskerne på det kraftigste opfodres til at holde sig hjemme i påsken.

Danmarks Skiforbund henstiller til, at man overholder både forbud, påbud og restriktioner og holder sig hjemme.

Læs mere om de forskellige påbud her https://politi.dk/coronavirus-i-danmark/forlaengelse-af-tiltag-mod-covid-19-i-danmark

Danmarks Skiforbund vil i den kommende tid komme med forskellige forslag til hvordan skiklubberne kan hjælpe deres medlemmer med at opretholde den fysiske og mentale sundhed på trods af forbud mod forsamling.

Vi vil komme med forskellige forslag til klubtræning hver for sig. Så medlemmerne kan træne alene, men stadig føle de er med i klubbens fællesskab. Vi har i denne tid brug for at mærke støtten fra venner og bekendte og fæle at man ikke er helt alene.