VELKOMMEN I SKIKLUBBEN

Bliv bedre på ski!

Hvis du vil blive bedre på ski, så er en skiklub det rigtige sted!

De danske skiklubber har over 500 ture hver vinter, hvor alle får undervisning og børnene kan gå til ski med andre på deres egen alder. Her kan du dyrke alpin, langrend, telemark, freestyle, freeride og snowboard. Der er også masser af sjove aktiviteter i klubberne resten af året, både for store og små. Så find din nærmeste skiklub og hør, hvad den kan gøre for dig og dit skiløb.

Det er efterår og det er aldrig for tidligt at forberede sig til vinterens skiture. Og den skal selvfølgelig være med en skiklub! Skriv dig op her, så får du information om klubture og andre aktiviteter.

Vi snes!

Her er forslag til aktiviteter på ski denne sæson

FÅ MERE UD AF DIN SKIFERIE

Vinteren 22/23

+500 skirejser fordelt på +60 skiklubber
mere på ski i 2023

De danske skiklubber har, med sine mere end 500 forskellige skiture på programmet og mindst lige så mange ski-relaterede aktiviteter i Danmark, et spændende og bredt udvalg, der omfavner ski-entusiaster af alle aldre og ambitionsniveauer. Skriv dig op til Danmarks Skiforbunds nyhedsbrev her og bliv løbende opdateret i takt med at skiturene arrangeres.

GÅ TIL SKI

Skitur for hele familien

Trysil i uge 7, 2023

Oplev hvordan det er at “gå til ski” i Skiklubben Hareskovs passionerede og pædagogisk velfunderede klubmiljø ved at tage hele familien med til Trysil i uge 7. Her undervises alle af skiklubbens dygtige instruktører og som en bonus kan de børn og unge (over 6 år), der har mod på nye udfordringer, stifte bekendtskab med ski-teamet, tekniktræning, portkørsel og evt. konkurrence i slutningen af ugen.

OL SKIKLUBBEN

Din virtuelle ski-guide

Virtuelt - hele året
OL skiklubben thumb

OL Skiklubben er din virtuelle og lokalkendte ski-guide til alt hvad der rør sig i det danske skimiljø. Som medlem vil du modtage gode ski-deals, tips og tricks til dit skiløb, information om næste sæsons bedste skiture – og meget meget mere. Så meld dig ind i OL Skiklubben og bliv klædt på til en tid med mere sne under skiene.

Medlemskabet er ganske gratis!

FREESTYLE SESSIONS

Copenhill, Amager - hver tirsdag

Hver tirsdag året rundt står Københavns Skiklubs erfarne hold af ski- og snowboardinstruktører med åbne arme når talrige børn, unge og voksne mødes til sociale, lærerige og uforpligtende freestyle sessions på Copenhills grønne overflade. Der er plads til alle – uanset om du aldrig har prøvet freestyle før eller om du har 100% styr på dit “rail game”. Der findes vitterligt ikke mange bedre steder i verden at slippe din indre freestyler løs! Så kig forbi. Og hvis du vil vide mere eller gerne vil stille spørgsmål, bør du klikke på knappen nedenfor.

FREESTYLE FESTIVAL

Avoriaz - uge 14, påsken 2023

Påsken-ugen i Avoriaz er en farverig Freestyle Festival for legesyge skiløbere og snowboardere i alle aldre og på alle erfaringsniveauer. Udover motiverende og udviklende hygge-sessions afholdes der også de danske mesterskaber i Big Air og Slopestyle, der hvert år samler hele det danske freestylemiljø i den franske alpeby. Samtlige boliger i byen har ski-in/ski-out, børnebakken ligger i midten af byen og skiområdet har med sine mere end 200 lifter noget for en hver smag. Så der er kort sagt lagt i ovnen til en fantastisk uge for hele familen.

SKI 365

skiløb året rundt

Skiløb er mere end sne og frost. Der sker en masse i skiklubberne hele året rundt. Skiklubberne går ikke i hi om sommeren, men har derimod en masse aktiviteter. Om sommeren køres og konkurreres der på rulleski, mountainbike og der dyrkes barmarkstræning som styrker kroppen og forbereder muskler og led på næste skisæson. Rulleskitræning er et godt alternativ til langrendsskiene og de fleste skiklubber tilbyder fast ugentlig træning. Vil du vide mere om skiklubbernes aktiviteter, så klik på knappen nedenfor.

Danske skiklubber

De danske skiklubber har et bredt udbud af skiture og ski-relaterede aktiviteter året rundt. Nedenfor finder du både en liste med kontaktoplysninger til skiklubberne samt et kort, hvor du kan finde en skiklub i dit nærområde.

Danmarks Skiklubber er for alle, der ønsker at få endnu mere ud af sit skiløb – uanset om man er begynder eller ekspert. Her dyrkes alle former for skiløb indenfor Alpin, Langrend, Telemark, Freestyle, Freeride og Snowboard.

Om du er til konkurrencesport eller bare til sjov og hygge, så er du velkommen. Du kan blive medlem af en skiklub ved at klikke på en af skiklubberne nedenfor. Her finder du information om hjemmesider, osv.

Som medlem af en skiklub i Danmark får du bl.a.:

• motion og forberedelse inden sæsonstart/skiferien
  • udbygget dit sociale og ski-faglige netværk
  • udviklet og boostet dit skiløb/snowboarding
  • instruktion og optimal konkurrencetræning på klubture
  • mulighed for at deltage i mesterskaber
  • fuld forsikring på klubture

Danske skiklubber i alfabetisk rækkefølge

Ridefogedvej 22, 9000 Aalborg

Søsterhøjvej 8, 8270 Højbjerg

Rysensteensgade 14, 1. tv. 1564 København V

Hyldevænget 25, 4652 Hårlev

Vi er en lille klub med pt. 18 medlemmer, som udelukkende dyrker langrend, og for de flestes vedkommende med henblik på Vasaloppet.
Vi træner en del på rulleski, men har ikke de store fællesaktiviteter, dog har vi en selvfølgelig en årlig generalforsamling og som sagt Vasaloppet.
Vi hjælper gerne folk med råd og vejledning til dette

Parkvej 61, 9700 Brønderslev

Havremarken 23, 5260 Odense S