Alpine Danmarks Idrætsforbunds mesterskaber 2023 i Trysil

Trysil ,Høggega

marts 27, 2023 - marts 29, 2023

Der indbydes herved til de Alpine Danmarksmesterskaber 2023 på Trysil i uge 13.

Holdledermøde og udlevering af startnumre:

Foregår dagen før de enkelte konkurrencer information om tid og sted udsendes senest 1 uge før første konkurrence. Tidsplanen udleveres på holdledermødet. Tilmeldinger, som senest kan ske ved holdledermødets start, alle numre udleveres til selve løbet.

Der er inden konkurrencerne (hjemmefra) etableret et bane-/organisationsteam, som er ansvarlige at hjælpe banesætterne med at sætte baner, være portvagter, vedligeholde banerne under konkurrencerne og at tage banerne ned. Denne gruppe indkaldes til møde om onsdagen, så opgavefordelingen er klar i god tid. Alle bedes hjælpe til med, at nedtage banerne efter konkurrencerne.

Aftaler om forløbere indgås på holdledermødet.

Tilmelding til konkurrencerne:
Tilmelding til DM/FIS-NC sker som ved almindelige FIS-løb og deltagelse kræver at man har gyldig FIS-licens. Det er Danmarks Idrætsforbunds Danmarksmester der kåres ved DM/FIS-NC konkurrencerne. Alle der ikke har FIS-licens kan deltage ved Forbundsmesterskaberne.

Danmarksmester/forbundsmestre kåres ved de efterfølgende forbundsmesterskaber Alpine Forbundsmesterskaber 2023 – Danmarks Skiforbund

Program:

Mandag d. 27. marts             SL                  Damer/herrer

Tirsdag d. 28. marts:             GS                 Damer/herrer

Onsdag d. 29. marts             SG                 Damer/herrer

Præmieoverrækkelse for de enkelte konkurrencer foregår om eftermiddagen efter konkurrencernes afholdelse.

Det opfordres på det kraftigste til at deltagerne ved det officielle DM også bliver og deltager ved Forbundsmesterskaberne i dagene efter DM.

Bestilling af indkvartering, liftkort og træning
Det er muligt at booke direkte www.skistar.com eller tage kontakt til info@skisportdanmark.dk, som kan sætte jer i kontakt med klubber der allerede har en tur, som I evt. kan købe/booke jer ind på.

Træningsbaner:
Bestilles hos Nicolai Østerbye Madsen: nicolai.madsen.dk@gmail.com

Regler
Konkurrencerne køres efter de internationale konkurrenceregler (ICR) udgivet af FIS: https://www.fis-ski.com/en/inside-fis/document-library/alpine-documents

Udstyrsreglerne ligeledes udgivet af FIS.

Kontakter
Løbsleder, Emilie Danig

Banebestilling, Nicolai Ø. Madsen: nicolai.madsen.dk@gmail.com

Hytte/lejlighedsbookning sammen med andre klubber: info@skisportdanmark.dk