DM i rulleski lang & Kongeløbet var en succes

Posted by: Nikolaj Vang
Category: Forside slider, Interview, Konkurrence, Nyheder, Rulleski, Rulleski

Søndag den 29. september blev en dag fyldt med spænding og sportslig begejstring, da starten gik til både DM i rulleski (lang distance) og Kongevejsløbet 2024 i Hørsholm.

Arrangementet, der var arrangeret af Holte Ski udviklede sig til en uforglemmelig rulleskifest, hvor deltagerne viste imponerende dedikation og viljestyrke i løbet af den krævende konkurrence. Kongevejsløbet fungerede samtidig som et vigtigt seedningsløb til det legendariske Vasaloppet i 2025, hvilket gav det en ekstra dimension og tiltrak nogle af de bedste atleter fra både Danmark og udlandet.

Dagen var en stor succes, præget af et imponerende fremmøde af engagerede deltagere, entusiastiske tilskuere og et væld af dedikerede frivillige, der alle bidrog til den fantastiske stemning. Det klare og solrige vejr satte prikken over i’et – solen strålede fra en skyfri himmel, og man kunne næsten mærke spændingen og fællesskabet i luften. Både deltagere og tilskuere blev smittet af kampgejst og glæde, hvilket gjorde oplevelsen endnu mere mindeværdig.

Det var tydeligt, at deltagerne gav alt, hvad de havde i sig, pressede sig selv til det yderste og modtog til gengæld en stormende jubel fra de mange fremmødte tilskuere og frivillige, der støttede dem hele vejen til målstregen.

Bjarne Rasmussen udtagelse om dagen

Bjarne Rasmussen fra Holte Skiklub udtrykte stor tilfredshed med arrangementets afvikling og sagde efter løbet:

“Vi er meget tilfredse med afviklingen. Tørt og solrigt vejr, ingen skader rapporteret og over 100 deltagere til start, inklusive en god håndfuld fra Sverige, hvilket virkelig skærpede konkurrencen i Kongevejsløbet. Denne internationale deltagelse tilføjede en ekstra intensitet til konkurrencen og gjorde sejren endnu mere eftertragtet.”

Blandt dagens højdepunkter var sejrene til Sasja Hendriksen fra SSP (Sisimiut) og Sune Elmose fra Silkeborg Skiklub, som begge leverede præstationer af højeste klasse. Begge atleter er også en del af det danske Danish Skimarathon Team, hvilket understreger deres stærke position i sporten.

Til slut rettede Bjarne Rasmussen en stor tak til både sponsorerne og de mange frivillige hjælpere, der for 17. år i træk gjorde det muligt at gennemføre denne spektakulære rulleskifest. Ud en deres vedholdende indsats og støtte ville dagen ikke have været den samme, og deres engagement bidrager år efter år til at skabe en unik oplevelse for både deltagere og publikum.

Et stort tak til Holte skiklub for at arrangører DM i rulleski lang og Kongeløbet!

Se alle resultater HER

Se alle billederne fra dagen HER