Opstart af aldersrelateret træningskoncept – møde i Idrættens Hus

Save event to calendar

Opstart af aldersrelateret træningskoncept i Danmarks Skiforbund

Indhold i møderne:

• Hvad er aldersrelateret træningskoncept (ATK)?
  • Hvordan ser skiforbundets ATK ud? – for barmark, for alpint, for freestyle og for langrend
  • Hvordan operationaliserer vi ATK?
    – Indarbejdes i træneruddannelser
    – Udvikling af Ski365 koncepter
    – Udvikling af idedatabase for ATK i dagligdagen
    – Udvikling af relevante øvelser og tiltag i klubberne
  • Implemenering i klubber og hos trænere – hvordan?
  • Hvordan ATK kan bruges i praksis?

På seminaret vil vi enkeltvis aftale med de deltagende klubber, hvordan vi sammen laver det videre forløb omkring implementering af ATK og relevcante aktiviteter.

Klubvis tilmelding sendes til Henrik Oksholm på e-mail ho@skiforbund.dk – husk at angive om I deltager i Møde 1 (Brøndby) eller Møde 2 (Århus).

Vi glæder os til at komme i gang.

Opstart af aldersrelateret træningskoncept i Danmarks Skiforbund Indhold i møderne: Hvad er aldersrelateret træningskoncept (ATK)? Hvordan ser skiforbundets ATK ud? – for barmark, for alpint, for freestyle og for langrend Hvordan operationaliserer vi ATK? - Indarbejdes i træneruddannelser - Udvikling af Ski365 koncepter - Udvikling af idedatabase for ATK i dagligdagen - Udvikling af relevante...